جدایی دین از دولت برای عبور از سختگیری بر زنان


 
با وجود تورم شدید،کاهش قدرت خرید مردم ، گسترش فقر، تمرکز حکومت بر مساله حجاب اجباری امری غیر منطقی است.
با سرکوب مطالبات هزینه اعتراض و سرپیچی از حجاب اجباری گاه به سر حد مرگ و حبس و محرومیت از تدریس و تحصیل و کار میرسد.
برای بیرون رفتن  از بحران کنونی تغییرات فکری و ساختاری  و درواقع «تفکیک دین و حکومت» و همبستگی  اجتماعی، مقاومت و اعتراض سازمان یافته در میان جوانان لازم است.
جامعه ایران زیر سایه استبداد سیاسی و دینی باعث سختگیری و سرکوب زنان شده است. اما با این وجود انقلاب زن ،زندگی ،آزادی  علیه حجاب و آپارتاید جنسیتی به وقوع پیوست و همچنان در داخل و خارج از کشور  ادامه دارد.
اما در تمام این سالها جمهوری اسلامی با استفاده از دین  و دادن فتواهای متعدد برای سرکوب معترضان و همچنین مواقعی که باید از سیاست عبور میکردند تا به مردم بفهمانند که هر تصمیمی که برای مملکت گرفته میشود کاملا درست و طبق دستورات امامان ما است مسئله دین را به میان میکشیدند.
جمهوری اسلامی با فقهی اندیشی قشری و ماجراجویی بین المللی خویش بار سنگینی بر گردن اقتصاد ،حقوق و سیاست، به خصوص در حوزه زنان و اقلیتها نهاده و  با لایحه قصاص و اجباری کردن حجاب،  گره هایی ناگشودنی بر هزارتوی مشکلات جامعه زده است.
در طی این سالها نشان داده شده که مبنا قرار دادن احکام فقهی متعلق به قرون پیشین باعث ایجاد تباهی و فجایع شده است.
بنابراین آیین کشور داری جزئی از نبوت و ماهیت امامت نیست بلکه تماما دانایی است و با توجه به اینکه قوانین در تمامی کشورها به روز میشوند استفاده از احکام قرنها پیش دیگر برای جامعه امروزی کارساز نیست و ایران که تنها کشور در جهان است که پایه و اساس آن بر مبنای دین سالاری است همه مردم به خصوص زنان را با مشکلات متعددی مواجه کرده.
و با  ایجاد فشار بر زنان و تمرکز بر حجاب نه تنها مشکلات اجتماعی ایجاد کرده بلکه باعث دین گریزی شده است و افراد علی الخصوص زنان به علت به وجود آمدن مسائل مختلف حتی حاضر نیستند به خاطر دین حجاب بر سرکنند زیرا انتخاب دین هم برای مردم ایران اجباری است و نداشتن دین اسلام هم مجازات مرگ دارد.
پس تا زمانی که به اسم دین بر مردم و بیشتر زنان فشار وارد شود همچنان زنان ایرانی برای اینکه واقعیت جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان دهند به نافرمانی مدنی ادامه خواهند داد.
 x

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مخالفت با اعدام

صدور حکم اعدام برای توماج صالحی؛ آمریکا اقدام قوه قضائیه ایران را محکوم کرد