تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مریم مهرابی

 



خبرگزاری هرانا – مریم مهرابی، معلم ساکن اصفهان، علیرغم گذشت بیست و شش روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. بی خبری از وضعیت وی، موجب افزایش نگرانی خانواده و اطرافیان این شهروند بازداشتی شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مریم مهرابی در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده خانم مهرابی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “علیرغم گذشت بیست و شش روز از زمان بازداشت و پیگیری های خانواده وی از مراجع امنیتی و قضایی، مسئولین مربوطه از ارائه پاسخی روشن در خصوص وضعیت این شهروند خودداری می کنند. تاکنون از محل نگهداری، دلایل بازداشت و وضعیت او اطلاعی به خانواده اش داده نشده و این موضوع، بر نگرانی‌ های نزدیکان وی افزوده است. خانم مهرابی در این مدت تنها یک تماس تلفنی با خانواده داشته است.”

این شهروند در تاریخ بیست و نهم خردادماه، توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت شد.

خانم مهرابی پیشتر در اسفند ۱۴۰۱، در حالیکه پیگیر پرونده برادرش محمود مهرابی بود، توسط نیروهای امنیتی در دادسرای شهرستان مبارکه بازداشت و به زندان دولت آباد اصفهان منتقل شد. این شهروند سه روز بعد با تامین قرار از این زندان آزاد شد. وی در شهریور سال گذشته توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهر مبارکه به هفتاد و چهار ضربه شلاق و سه ماه حبس محکوم شده بود که این حکم به پرداخت جزای نقدی تبدیل شد.

مریم مهرابی، معلم و شهروند ساکن اصفهان است

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

رئیس جمهور ایران درگذشت

صدور حکم اعدام برای توماج صالحی؛ آمریکا اقدام قوه قضائیه ایران را محکوم کرد

اسناد نشان می‌دهد نیکا شاکرمی مورد تعرض جنسی ماموران قرار گرفته و کشته شده است