تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرضیه ریگی خالص

 



خبرگزاری هرانا – مرضیه ریگی خالص، شهروند اهل زاهدان علیرغم گذشت ۴۴ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بی خبری بسر میبرد. نیروهای امنیتی دلیل بازداشت وی را فعالیت های همسر وی در فضای مجازی عنوان کرده و از او خواسته اند که همسرش خود را به نهادهای امنیتی معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مرضیه ریگی‌خالص در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند، ضمن تایید این خبر به هرانا اطلاع داد: “این شهروند در تاریخ دهم خردادماه، برای حضور در مراسم عروسی یکی از بستگان خود از زاهدان به شهر فاضل‌آباد در استان گلستان سفر کرده و در منزل پدر خود ساکن بود. نیروهای اداره اطلاعات شهر گرگان با ورود به منزل آنها، خانم ریگی خالص را بازداشت کردند. این ماموران دلیل بازداشت این زن را معرفی همسرش به نهادهای امنیتی عنوان کرده و گفته اند که او در فضای مجازی علیه نظام فعالیت کرده است.”

بر اساس گزارشات دریافتی هرانا، این شهروند در مدت بازداشت دو بار با خانواده تماس تلفنی برقرار کرده و تاکنون از محل نگهداری او اطلاعی حاصل نشده است. امری که به نگرانی نزدیکان او افزوده است.

مرضیه ریگی‌خالص متولد یازدهم مهر ۱۳۷۴، فرزند عبدالله متاهل، مادر دو فرزند، اهل و ساکن زاهدان است. همچنین هویت همسر وی داوود ریگی فرزند جمعه اهل و ساکن زاهدان توسط هرانا احراز شده است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

رئیس جمهور ایران درگذشت

صدور حکم اعدام برای توماج صالحی؛ آمریکا اقدام قوه قضائیه ایران را محکوم کرد

اسناد نشان می‌دهد نیکا شاکرمی مورد تعرض جنسی ماموران قرار گرفته و کشته شده است